Me rakendame enda ja kolmandast osalisest teenusepakkujate (nt Google Analyticsi) küpsiseid, et lihtsustada meie veebilehtede kasutamist ning paremini kohandada sisu Teie huvide järgi. Meie veebilehtede kasutamise jätkamine aktiveerib ainult need küpsised, mis on vajalikud tehnilistel põhjustel; nõustumine tähendab seda, et aktiveeritakse kõik küpsised (sh turundusküpsised). Teie nõusolek on vabatahtlik ja seda saab igal ajal tulevase mõjuga tagasi võtta.

Lisateabe saamiseks vaadake meie privaatsusavaldust.

Aktsepteerima

Press release

JAGUAR: palju uuendusi ja värske tippmudel

CLAAS esitleb mudelit JAGUAR 990. Tegemist on söödakombainide 900 sarja tippmudeliga. Masin on saadaval ka TERRA TRACi roomikutega.

Mudelil JAGUAR 970 on uus mootor, mis vastab Stage V heitgaasinormile. Mudelisarjadel 900 ja 800 on mõlemal uus juhtimislahendus, mis hõlmab CEBIS Touchi ning muid uuendusi.

Maksimaalne võimsus kuni 925 hj

JAGUAR 990 kergitab mootori maksimaalse võimsuse 900 sarjas näitajani 925 hj / 680 kW. MAN V12 töömaht on 24 liitrit ja JAGUAR 980 puhul on see mootor saadaval versioonina 850 hj / 625 kW.

Uus on ka kuuesilindriline ridamootor MAN D4276 mudelil JAGUAR 970. See 16-liitrise töömahuga mootor arendab 790 hj / 581 kW. Töömaht, mis on ühe silindri kohta peaaegu 3 liitrit, tõotab stabiilset võimsuskõverat koos püsiva pöördemomendiga. Selle tulemusel on mudelil JAGUAR 970 oma klassi parimad näitajad, arvestades kütusekulu koristatud materjali tonni kohta.

Mudelite 960 ja 940 väljundvõimsus on samuti kasvanud, nagu ka 800 sarja mudelitel JAGUAR 880 ja 860. Kõik uued mootorid vastavad turul kehtivatele heitgaasinormidele kuni normini Stage V. Mudelite JAGUAR 960–840 heitgaase puhastatakse valikulise katalüütilise redutseerimise (SCR) ja diisli tahkete osakeste filtriga.

Uus CEBISe puutekuvar juhib kõiki JAGUARi mudeleid

Uus puutekuvariga CEBIS võimaldab juhil pääseda kiiresti ja lihtsalt ligi kõigile masina funktsioonidele. Olulisi kohandusi saab teha käetoel olevate lülititega. JAGUARi juhtimine on vaistlik ja ei nõua eelteadmisi. Tänu sellele suudab isegi uus juht väga lühikese aja järel käsitseda masinat ohutult ja kindlalt, kasutades ära kogu selle potentsiaali.

Juht saab JAGUARi reguleerida ja juhtida neljal moel:

  • kerge koputus puutekuvarile – ja uus CEBISe terminal reageerib, pakkudes otsest ligipääsu kõigile masina funktsioonidele;
  • seitse sätet saate määrata lemmikuks ja nendele pääsete ligi CMOTIONi juhthooval asuvate klahvlülitite abil;
  • CEBISe pöördlüliti ja surulüliti;
  • otsereguleerimine käetoel olevate lülititega.

Selleks et nähtavus oleks mis tahes oludes hea, saab CEBISe terminali igati kohandada. Tavaasendist ehk juhi vaateväljast on võimalik terminali pöörata paremale, käetoe kõrvale. Tänu sellele näeb juht kabiinist kogu esiseadet väga hästi, kui ta näiteks koristab lamandunud maisi.

Uus roolisammas võimaldab rooliratta asendit juhi vajaduste järgi optimeerida. Uus dünaamiline roolimine muudab masina roolimise mugavamaks kui kunagi varem. Kiirusel kuni 10 km/h peab juht rooliratast pöörama vaid ¾ pööret, et saavutada täielikust vasakule lukustusest täielik paremale lukustus. Vahemikus 10–20 km/h kasvab vajalike roolipöörete arv dünaamiliselt. Alates kiirusest 20 km/h on täisarv roolipöördeid ohutuks suurel kiirusel sõiduks jälle saadaval. Dünaamiline roolimine aktiveeritakse CEBISes. Rooliratta vajalike pöörete arvu on alati võimalik reguleerida.

Uus: CEMOS AUTO PERFORMANCE juhib mootori võimsust ja sõidukiirust

Funktsiooniga CEMOS AUTO PERFORMANCE hoiab JAGUAR seatud kiirust muutumatuna ning reguleerib mootori võimsust ja sõidukiirust saagi kaalu järgi. Kui saagi kaal kasvab, siis kõigepealt suurendatakse mootori võimsust ja seejärel vähendatakse sõidukiirust. Kui saagi kaal on väiksem, siis kahandatakse automaatselt mootori võimsust. See hoiab mootori kiiruse muutumatuna ja välistab järsud koormuse kõikumised. Tänu sellele on materjalivoog ühtlane, töökindlus suur ja kütusekulu väike. Juhi töö muutub lihtsamaks, eriti just keerukates koristusoludes. 

Täpne silokonservandi doseerimine tagab väga hea söödakvaliteedi

JAGUARi nutikad süsteemid panevad aluse suurepärasele söödakvaliteedile, selle taga on konservandi täppisdoseerimine 375-liitrisest paagist või väga kontsentreerituna uuest ACTISILER 37-st. See topeltseinaga paak kaitseb ühtlasi silokonservanti kõrge välistemperatuuri eest. Pump võimaldab täppisdoseerimist vahemikus 0,2–20 l/h või läbilaskepõhist doseerimist vahemikus 10–50 ml/t.

Kuivainesisalduse väärtuse põhjal, mis tuvastatakse lähiinfrapuna anduriga, on võimalik reguleerida heksli pikkust ja konservanti. Peale kuivainesisalduse määrab lähiinfrapuna andur osised, mis olenevalt põllukultuurist varieeruvad. Need mõõdetud väärtused saab võtta dokumenteerimisel alusandmeteks.

CEBIS annab juhile selge ülevaate, milline on heksli pikkuse ja silokonservandi doosi automaatne koosmõju mõõdetud kuivainesisalduse puhul.

Uus V-MAXi trummel ja standardvarustusse kuuluv hüdrauliline eelpressimine JAGUAR 900-le

Uus V-MAXi noatrummel, millel on 42 nuga ja mille lõikesagedus on kasvatatud kiiruseni 25 200 lõiget/min, pakub erakordselt head jõudlust. Mootori täisvõimsusel suudab ta valmistada lühikesi tippkvaliteediga heksleid pikkuses 3,5–12,5 mm. Pikemate rohuhekslite ja SHREDLAGE’i hekslite puhul saab trumlit juhtida kolmandiku nugadega. Uus V-MAX 42 on saadaval lisavarustusena mudelitele JAGUAR 990, 980 ja 970.

Nutika juhtimisega hüdrauliline eelpressimine, mis tagab hekseldatud materjali ühtlaselt hea kvaliteedi, on nüüd 900 mudelisarja standardvarustuses. Toimides eelprogrammeeritud juhtnäitajate põhjal, kohandavad survereservuaariga hüdrosilindrid automaatselt eelpressimise survet, et sobituda eri põllukultuuride ja materjalivoo paksuse järgi. See lahendus tagab hekseldatud materjali ühtlase kvaliteedi isegi rasketes oludes.

Söötekorpust on täielikult muudetud, et pakkuda maksimaalset töökindlust. Tugevdatud söötevalts on loodud maksimaalse jõudluse jaoks ning eelpressimisvaltside külgedel olevad suured kuluvplaadid vähendavad määrdumist ja müra. Valtside kinnitusklambrid hõlbustavad hooldust.

Tunduvalt parem trumli korpuse teritussüsteemi tihendus kahandab mustuse sissepääsu ja müra. Trumli laagrite kasutusiga on muudetud kaks korda pikemaks. Lame ühendusmuhv hõlbustab söötekorpuse ja trumli korpuse hooldust.

 

TERRA TRAC: täielikult integreeritud ja maanteel väikse üldlaiusega

Tänu CLAASi aastakümnetepikkusele kogemusele TERRA TRACiga on see tehnoloogia täiuslikult integreeritud uutesse mudelitesse JAGUAR 990 ja 960. Pendelriputus võimaldab masinat juhtida ka kõige raskemates oludes. Roomikud suudavad pendeldada üles 10° ja alla 13°, seejuures peatab vertikaalse liikumise tugev piiraja.

TERRA TRACi roomikveosüsteemi põlluotsakaitse lülitub rohumaal ise sisse. Pöördemanöövri ajal surutakse iga roomiku tugirullikud hüdrauliliselt alla, eesmine veorull tõuseb ja kontaktpind väheneb umbes kolmandiku võrra. Selle tulemusel välditakse pööramisel rakenduva nihkeefekti abil murukamara kahjustust märgatavalt. Kieli rakenduskõrgkooli mõõtmised on näidanud, et pinnasele avaldatav surve on tugirullikute puhul väiksem kui ratastega masina puhul.

Ka maanteel kehtestab 960 TERRA TRAC uued standardid. 635 mm laiuste roomikute puhul jääb välislaius alla 3,0 m, tänu sellele on väga lihtne saada luba avalikel teedel sõitmiseks. 890 mm laiuste roomikute puhul jääb masina välislaius 3,5 m piiresse. Vedrustatud roomikusüsteem võimaldab sõita kiirusel kuni 40 km/h ja pakub maksimaalset sõidumugavust.

Tänu pikemale teljevahele on hooldusruum tunduvalt suurem ja ligipääs väga hea, selle tagavad roomikute kohal asuvad hooldusklapid. Näiteks maisipurusti eemaldatakse väga hõlpsalt parempoolse roomiku kohal. 

JAGUAR 800, millel on jõulisem esiseadme ajam

Mudelil JAGUAR 800 on tugevdatud esiseadme ajam. Neljasooneline ajam ja esisild on täielikult ümber kujundatud. Selle tulemusel saab DIRECT DISC 600 kasutada ka mudelitel JAGUAR 880 (ainult Suurbritannias, Iirimaal ja Itaalias) ning 870.

Süsteemi suurem surve kasvatab mudelil JAGUAR 800 hüdrostaatilise sõiduajami veojõudu 11%. See pakub reservi isegi väga rasketes oludes. Lisaks sellele on 800 sarjal uus CLAASi juhtimislahendus.

Teave CLAASi kohta

CLAAS (www.claas-group.com) on 1913. aastal asutatud pereäri ja üks maailma juhtiv põllumajandusmasinate tootja. Ettevõtte peakorter asub Saksamaa Nordrhein-Westfaleni liidumaal Harsewinkeli linnas.

Euroopas on CLAAS teraviljakombainide müügi turuliider. Samuti kuulub ettevõttele globaalne juhtpositsioon teises suures tooterühmas, milleks on iseliikuvad söödakombainid. CLAAS on ülemaailmne tipptegija ka põllumajandustraktorite ja -presside ning rohumaa koristustehnika ehituses. Veel hõlmab selle ettevõtte tooteportfell tänapäevast põllumajanduslikku infotehnoloogiat.

CLAAS annab tööd rohkem kui 11 000 inimesele üle kogu maailma ja ettevõtte aruandes esitatud käive oli 2018. majandusaastal 3,8 miljardit eurot.